flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Громадськість оцінила роботу апеляційного суду Черкаської області на 4,3 бала за 5-бальною шкалою

12 жовтня 2015, 09:03

 

9 жовтня 2015 року відбулася підсумкова конференція, на якій ГО «Центр соціальної адаптації» оголосила результати проведеної нею оцінки якості діяльності судів Черкаської області за методикою карток громадського звітування.

У заході взяли участь керівники судів – учасників опитування, керівництво ТУ ДСА в Черкаській області, представники Головного управління юстиції у Черкаській області, представники ЗМІ та громадськості.

Опитування за методологією карток громадського звітування в усіх судах Черкаської області проводилося вперше – до цього таке опитування проводилося лише в апеляційному суді Черкаської області та Чорнобаївському районному суді.

Про досвід проведення опитування в апеляційному суді Черкаської області розповів суддя нашого суду, в.о. судді-секретаря судової палати у кримінальних справах Ігор Іваненко: «Минулого разу наш суд отримав оцінку 3,8 і після того, як в суді було проведено опитування громадян про роботу суду, на його основі  було надано ряд рекомендацій і через певний час здійснено моніторинг їх виконання. Жодної з рекомендацій ми не проігнорували: більшість виконали, а деякі в процесі виконання. Ми завжди готові дослухатись до будь-яких посутніх рекомендацій, які оптимізують нашу роботу та зроблять перебування відвідувачів у суді більш комфортним.»

І робота була недаремною. Цьогоріч оцінка покращилася. Переважна більшість респондентів – 84,3% в цілому оцінили якість роботи апеляційного суду Черкаської області на «добре» або «відмінно», 8,6% – оцінили на «задовільно» і лише 4,3% – на «погано», решта 2,8% не відповіли. За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,3 бали.

Загалом, узагальнивши результати опитування усіх  26 судів Черкаської області, слід відмітити, що учасники судових процесів позитивно оцінюють якість функціонування цих судів – середня оцінка коливається в межах від 3,94 до 4,66 балів.

Аналіз результатів опитування дозволив громадській організації «Центр соціальної адаптації» розробити ряд рекомендацій для оптимізації роботи кожного з судів. Інформація про результати їх реалізації буде розміщуватись на сайті відповідних судів.

 

 

Довідково

У лютому 2015 року за ініціативи апеляційного суду Черкаської області та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) громадська організація «Центр соціальної адаптації» у партнерстві з судами Черкаської області у межах проекту USAID «Справедливе правосуддя» розпочала проект «Опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів з використанням карток громадянського звітування (КГЗ)».

Цей проект передбачав: 

Визначення оцінки рівня задоволеності громадян якістю аспектів функціонування судів. 

Підвищення рівня прозорості справедливості та підзвітності в діяльності ключових судових установ.

Сприяння тому, щоб законодавча та регуляторна база судової реформи відповідала європейським та міжнародним нормам і посилювала підзвітність, незалежність судової влади. 

Підвищення професіоналізму та ефективності працівників судової системи України. 

Посилення ролі громадських організацій у проведенні моніторингу та підтримці здійсненню судової реформи. 

Сприяння покращенню взаємодії між громадянським суспільством, громадянами України, органами державної влади та місцевого самоврядування, задіяними в процесі ухвалення політичних рішень.

Відповідно до методології карток громадянського звітування, якість роботи суду оцінюється з позиції його відвідувача. Досліджуючи думку відвідувачів, ми виходили з того, що навіть якщо робота суду є ефективною за певними показниками, надана у суді послуга є бездоганною за своїм стандартом, якість процесу її надання залишиться низькою, доки відвідувач, як зовнішній оцінювач, є незадоволеним, а послуга не відповідає його очікуванням. Тому врахування думки відвідувачів було необхідною умовою отримання цілісного та несуперечливого уявлення про фактичні результати діяльності суду.

У цьому дослідженні при оцінюванні рівня якості роботи суду застосовувався комплексний підхід, суть якого полягала в розкладанні поняття «якість» на такі шість основних вимірів:

• фізична доступність суду;

• зручність та комфортність перебування в суді;

• повнота та ясність інформації;

• дотримання термінів судового розгляду;

• сприйняття роботи працівників апарату суду;

• сприйняття роботи судді.

Також методологією передбачалося оцінювання якості судового рішення. На підготовчому етапі дослідження було налагоджено зв’язки з представниками судів та проведено з ними робочі зустрічі, на яких представлено методологію опитування карток громадянського звітування, визначено нагальні проблеми судових послуг, обговорено практику взаємодії між громадянами, які беруть участь у судових слуханнях та персоналом судів. Перед початком польових робіт проведено навчання для 52 волонтерів-інтерв’юерів з числа студентів юридичного факультету Одеської юридичної академії (філіал котрої знаходиться у нашому місті) та громадських активістів. У березні – травні 2015 року проводилось опитування. В середньому опитано по 70 респондентів-відвідувачів у 26 судах Черкаської області, тобто загалом було опитано 1820 респондентів. У ході опитування інтерв’юерами було зафіксовано близько 263 відмов, але разом із тим, більшість респондентів поставилися до опитування толерантно, з великим інтересом та відповідальністю.